Hírek, információk

Ismerje fel időben! - Tüdőrák

Miután a tüdőrákok túlnyomó többségét bizonyíthatóan a dohányzás okozza, hangsúlyozni kell, hogy lényegében e rákfajta előzhető meg a legbiztosabban. A legjobb nem elkezdeni dohányozni, s ha mégis így alakult volna, minél hamarabb le kell szokni róla.

Rákbeteg diéta

Rákbeteg diéta
2009.07.24.

Diéta a rák megelőzésére
Jelen cikkünk útmutató kíván lenni az egészséges és a rákbeteg embertársaink jólétét, kellemes közérzetét illetően. Nyilvánvaló, hogy egészségeseknek megelőző (preventív) táplálkozási tanácsokat kívánunk adni, míg a rákbetegeknek szóló diétás ajánlások a gyógyulás, a felépülés és az életminőség javulását célozzák meg.

 

Statisztikai kimutatások vannak arra vonatkozólag, hogy a helytelen táplálkozás milyen hatással lehet a daganatos betegségek kialakulására. Egyes kutatók meglátása szerint a tumoros esetek 25-30%-ban a betegség kiváltó oka a helytelen táplálkozásban keresendő.
 
Ebből következőleg jobban oda kell figyelni az étrendünkre!

Rákmegelőző alapdiéta
Az alábbiakban vázolt alap diéta érvényes az egészséges és a beteg embereknél egyaránt, de rákbetegek esetében kiegészül egyéb, speciális, a későbbiekben tárgyalt diétás megszorításokkal. 
Lássuk az alapdiétát!
1. Gabonafélék és elsősorban a teljes értékű gabonafélék bőséges, mindennapos fogyasztása javasolt. Melyek ezek az élelmiszerek? Teljes kiörlésű lisztből készült félbarna, barna kenyerek, magokkal megszórt kenyerek, zabpehely, búza- és zabkorpa, müzli, csíráztatott magok.

2. Zöldségek nyersen fogyasztva mindennapos étrendbe illesztéssel. A paprika, paradicsom, hagyma, sárgarépa, zeller, fokhagyma, retek, káposzta, saláta, petrezselyem, brokkoli, kelbimó, karfiol, torma fogyasztása nagyfokú méregtelenítő hatással bír.
Fontos, hogy a diétázók olyan zöldségeket válasszanak, melyek vegyszermentesek, biogazdaságokból származnak. Természetesen egyes zöldségeket feldolgozva, főzelékek formájában célszerű fogyasztani, mint a kelkáposzta, a hüvelyesek, a karalábé, a burgonya. Ajánlatos heti minimum 2 alkalommal főzeléket fogyasztani, hiszen vitamin- és ásványi anyag tartalmuk magas, ugyanakkor a bennük található élelmi rostok magas aránya kedvező étrendi hatású.
 
3. Gyümölcsök bármilyen gyümölcs fogyasztása rendkívül kedvező hatású a diétázók számára, vitamin, ásványi anyag és rosttartalmuk eleve indokolttá teszi fogyasztásukat. Napi étrendbe illesztésükkel növelni tudjuk az elfogyasztott C-vitamin mennyiséget.

(Forrás. dietakucko.hu)